O czym powinniśmy pamiętać pozycjonując stronę w 2022 roku?

Artykuł sponsorowany

Dla wielu przedsiębiorców internetowych pozycjonowanie strony pozostaje tą gałęzią marketingu, która decyduje o ostatecznym być albo nie być. Dlatego właśnie wszyscy starają się nadążyć za zmieniającymi się nieustannie wytycznymi i wskazówkami Google. W poniższym artykule postaramy się wraz z ekspertami z branży przybliżyć Wam najistotniejsze zagadnienia pozycjonowania w obecnym roku.

Dostosuj się do wymogów użytkownika i zapewnij mu pozytywne doświadczenia

W dzisiejszej sieci coraz więcej zaczyna zależeć od wrażeń internauty, dlatego też Google postanowił dodać do mieszanki algorytmów także wskaźniki mające mierzyć to czy strona jest przyjazna odwiedzinom użytkownika z krwi i kości. Tak zwane Core Web Vitals są wyrazem dbałości giganta z Moutain View o dobro surfujących. Należące do nich wielkości takie jak LCP, FID i CLS mierzą odpowiednio wydajność ładowania, interaktywność i stabilność wizualną. Naturalne ich wartości przekładają się bezpośrednio na pozycję w rankingu stron”.

Jednak na polu udogodnień skierowanych w stronę użytkowników warto także zwrócić uwagę na rozwój dyscypliny UX (user experience), która obiera sobie za cel taki design serwisów, z którego wynika komfort, funkcjonalność i intuicyjność korzystania z danej WWW. Nie sposób też pominąć kwestii związanych z bezpieczeństwem połączenia oraz skutków pozbywania się przeszkadzajek w postaci pop-upów i nachalnych reklam. Pozycjonowanie i optymalizacja zaczynają coraz bardziej polegać na technikach skierowanych na polepszenie wrażeń gości naszej strony, dlatego też najlepszym krokiem jest połączenie sił ze specjalistami z agencji interaktywnych pokroju AFTERWEB. To tam na Twój indywidualny sieciowy sukces pracują całe zespoły profesjonalistów!

Warto także pamiętać o tym aby w procesie pozycjonowania uwzględnić popularną strategią SEO jaką jest pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie na miasto Łódź.

Indeksowanie mobilne zmienia oblicze marketingu sieciowego

Pewnie wiele razy słyszeliście hasła o tym, jak ważne jest dostosowanie strony do wyświetlania na smartfonach i tabletach. Google już w poprzednich latach robił wszystko, żeby zapewnić użytkownikom komórek najlepsze wyniki wyszukiwania – takie, które dobrze działają na sprzęcie o mniejszej rozdzielczości ekranu. Jednak to dopiero w bieżącym roku korporacja ostatecznie zadecydowała o przejściu na indeksowanie mobilne.

Jest to komunikat mówiący o tym, że odtąd każda witryna będzie w pierwszej kolejności oceniana pod względem wersji mobilnej szablonu. W praktyce odsłona desktopowa przestaje się zatem liczyć. W takiej sytuacji doskonałym podejściem jest zdanie się na stary i sprawdzony responsywny web design, który sprawia, iż projekt automatycznie dostosowuje się do wielkości wyświetlacza użytkownika. Nie bez znaczenia będzie także odpowiednie podejście do optymalizacji strony.

Avatar photo

Redakcja