Artykuł sponsorowany
Dla wielu przedsiębiorców internetowych pozycjonowanie strony pozostaje tą gałęzią marketingu, która decyduje o ostatecznym być albo nie być. Dlatego właśnie wszyscy starają się nadążyć za zmieniającymi się nieustannie wytycznymi i wskazówkami Google. W poniższym artykule postaramy się wraz z ekspertami z branży przybliżyć Wam najistotniejsze zagadnienia pozycjonowania w obecnym roku.
Dostosuj się do wymogów użytkownika i zapewnij mu pozytywne doświadczenia
„W dzisiejszej sieci coraz więcej zaczyna zależeć od wrażeń internauty, dlatego też Google postanowił dodać do mieszanki algorytmów także wskaźniki mające mierzyć to czy strona jest przyjazna odwiedzinom użytkownika z krwi i kości. Tak zwane Core Web Vitals są wyrazem dbałości giganta z Moutain View o dobro surfujących. Należące do nich wielkości takie jak LCP, FID i CLS mierzą odpowiednio wydajność ładowania, interaktywność i stabilność wizualną. Naturalne ich wartości przekładają się bezpośrednio na pozycję w rankingu stron”.
Jednak na polu udogodnień skierowanych w stronę użytkowników warto także zwrócić uwagę na rozwój dyscypliny UX (user experience), która obiera sobie za cel taki design serwisów, z którego wynika komfort, funkcjonalność i intuicyjność korzystania z danej WWW. Nie sposób też pominąć kwestii związanych z bezpieczeństwem połączenia oraz skutków pozbywania się przeszkadzajek w postaci pop-upów i nachalnych reklam. Pozycjonowanie i optymalizacja zaczynają coraz bardziej polegać na technikach skierowanych na polepszenie wrażeń gości naszej strony, dlatego też najlepszym krokiem jest połączenie sił ze specjalistami z agencji interaktywnych pokroju AFTERWEB. To tam na Twój indywidualny sieciowy sukces pracują całe zespoły profesjonalistów!
Warto także pamiętać o tym aby w procesie pozycjonowania uwzględnić popularną strategią SEO jaką jest pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie na miasto Łódź.
Indeksowanie mobilne zmienia oblicze marketingu sieciowego
Pewnie wiele razy słyszeliście hasła o tym, jak ważne jest dostosowanie strony do wyświetlania na smartfonach i tabletach. Google już w poprzednich latach robił wszystko, żeby zapewnić użytkownikom komórek najlepsze wyniki wyszukiwania – takie, które dobrze działają na sprzęcie o mniejszej rozdzielczości ekranu. Jednak to dopiero w bieżącym roku korporacja ostatecznie zadecydowała o przejściu na indeksowanie mobilne.
Jest to komunikat mówiący o tym, że odtąd każda witryna będzie w pierwszej kolejności oceniana pod względem wersji mobilnej szablonu. W praktyce odsłona desktopowa przestaje się zatem liczyć. W takiej sytuacji doskonałym podejściem jest zdanie się na stary i sprawdzony responsywny web design, który sprawia, iż projekt automatycznie dostosowuje się do wielkości wyświetlacza użytkownika. Nie bez znaczenia będzie także odpowiednie podejście do optymalizacji strony.