Bez względu na czasy i rynkową koniunkturę, reklama jest jednym z najważniejszych elementów promocji produktów i usług, a także pozyskiwania nowych klientów. Wszystko opiera się tu o aspekt wizualny, ponieważ teoretycznie tam gdzie wolna przestrzeń, tam również potencjalne miejsce na reklamę. Jedną z zyskujących coraz większą popularność form wizualnego dotarcia do potencjalnego klienta są dmuchane reklamy i namioty reklamowe. Czy warto inwestować w taką formę promocji?
Namioty reklamowe – czy dla każdego?
Przed wyborem namiotu reklamowego lub dmuchanej reklamy, należy przede wszystkim zweryfikować rodzaj prowadzonej działalności i specyfikę oferowanych przez siebie usług. Dmuchane reklamy i namioty są dobrym rozwiązaniem dla firm, które biorą udział w targach, pokazach czy dniach otwartych. Taka forma pozawala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, a także poszerza logistyczne możliwości prezentacji swoich produktów, zwłaszcza jeżeli mają one nieco większe gabaryty. Coraz częściej łamie się jednak te schematy i producenci nawet drobnych produktów reklamują się poprzez namioty i dmuchane reklamy. Często można zauważyć to podczas wydarzeń sportowych, np. skoków narciarskich. Istnieją wydarzenia, które nie są sprecyzowane pod względem tematyki, np. festyny, plenerowe wydarzenia kulturalne czy sportowe. W takiej sytuacji reklamować się w takiej formie może każdy: od producentów piwa, po brokerów ubezpieczeniowych. Konkluzją jest to, że namiot reklamowy może być dla każdego kto prowadzi jakąkolwiek działalność.
Co dają namioty reklamowe i dmuchane reklamy?
Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że to co widzimy jest pierwszym, po czym możemy wyrobić sobie zdanie na dany temat. Kiedy kogoś poznajemy, to nie znamy jego charakteru czy poglądów: odbieramy tylko bodźce wzrokowe, dzięki którym możemy już o tej osobie coś powiedzieć. Dokładnie tak samo jest z reklamą: większy napis i większe logo szybciej zostanie wyłapane przez wzrok potencjalnych klientów. Dmuchane reklamy mają to do siebie, że najczęściej są jednokolorowe, a umieszczony napis wraz z logiem stworzone są w kontrastującym z tłem kolorze (chyba, że logo w pełnej krasie jest już wystarczająco znane i charakterystyczne). Tego typy reklamy są widoczne z daleka i można je stosunkowo szybko rozstawić. Bywają również ciemne strony mocy: reklamy mogą kłaść się na wietrze, co w przypadku kształtu, np. człowieka, może wyglądać coś psychodelicznie. Ważne jest zatem dobrać kształt, który będzie zapewniał stabilność i możliwie dużą ilość zaczepów do ziemi. Niewątpliwą zaletą reklam plenerowych jest możliwość ich szybkiego złożenia i odblokowania wizualnego przestrzeni, która obecnie (niestety) coraz bardziej szpecona jest banerami reklamowymi nienajwyższych lotów.
Z czego tworzy się dmuchane reklamy?
Jedną z podstawowych i oczywistych cech namiotów reklamowych i dmuchanych reklam jest ich odporność na deszcz. Materiał to najczęściej poliester wykazujący również odporność na działanie promieni słonecznych, aby uniknąć odbarwienia się i wyblaknięcia materiału. Szukając firmy tworzącej namioty i dmuchane reklamy, należy zwrócić uwagę na taką, która oferuje możliwość umieszczenia dowolnej grafiki oraz pełną kolorystykę.
Namioty reklamowe i dmuchane reklamy to forma prezentacji nie tylko na wydarzeniach związanych z daną działalnością. Często występują one w roli sponsora lub wsparcia charytatywnego, które w pewien sposób również są wkalkulowane w potencjalny zysk.