Autobusy do Chrzanowa i Krzeszowic zyskują na popularności

Z tygodnia na tydzień autobusy kursujące z Olkusza w kierunku Chrzanowa i Krzeszowic przewożą coraz więcej pasażerów: jak poinformował wydawany na terenie ziemi chrzanowskiej tygodnik Przełom, maj okazał się rekordowym miesiącem pod względem frekwencji w Małopolskich Liniach Dowozowych (MLD), których operatorem są Koleje Małopolskie.

Jak czytamy na łamach chrzanowskiego Przełomu, w styczniu bieżącego roku w całym województwie przewieziono łącznie 291 939 osób, w lutym już 310 566, w marcu 359 398, w kwietniu 369 499, a w maju aż 385 252 pasażerów, co jest rekordowym wynikiem w historii funkcjonowania MLD. Podobnie jest w przypadku łącznej liczby podróżnych korzystających z usług Kolei Małopolskich (zarówno pociągów, jak i autobusów), która w maju osiągnęła rekordowy poziom 1 722 087 pasażerów.

W trend wzrostowy wpisują się także dwie linie autobusowe obsługujące Srebrne Miasto: A10 (relacji Olkusz – Krzeszowice) oraz A48 (relacji Olkusz – Trzebinia – Chrzanów), które notują systematyczny wzrost liczby pasażerów: na linii A10, która została przywrócona do rozkładu jazdy 1 marca, w pierwszym miesiącu odnotowano 1 748 pasażerów, w kwietniu 1 565, a w maju już 2 130 osób. Z kolei na linii A48, funkcjonującej od początku bieżącego roku, w styczniu przewieziono 441 osób, w lutym 652, w marcu 695, w kwietniu 692, a w maju już 883 pasażerów.

Przypominamy, że na początku stycznia bieżącego roku linia Olkusz – Krzeszowice zniknęła z rozkładu jazdy, co wywołało falę niezadowolenia wśród mieszkańców. Dzięki protestom oraz apelom mieszkańców, udało się jednak doprowadzić do jej reaktywacji w marcu i od tego czasu notuje ona systematyczny wzrost frekwencji. Z kolei linia Olkusz – Kraków została uruchomiona na początku bieżącego roku jako nowe połączenie w ramach MLD, uzupełniając ofertę transportową dla mieszkańców małopolski zachodniej.

Tendencja wzrostowa w liczbie pasażerów pokazuje, że mieszkańcy naszego regionu coraz chętniej wybierają komunikację publiczną: regularne kursy, przystępne ceny oraz dobra integracja z kolejami sprawiają, że Małopolskie Linie Dowozowe stają się realną alternatywą dla transportu samochodowego nie tylko w większych miastach, ale również w powiatach takich, jak olkuski czy chrzanowski. Czy rosnące zainteresowanie przełoży się jednak na dalszy rozwój oferty przewozowej? Wszystko na to wskazuje, bowiem mieszkańcy głosują „nogami”, a samorządy zyskują mocny argument za utrzymaniem oraz rozbudową siatki połączeń.

A.N.Q.A.