Uwaga! Znamy termin zamknięcia DK94 w Olkuszu w związku z przebudową. Sprawdź Czasową Organizację Ruchu

Wykonawca przebudowy olkuskiego odcinka „krajówki”, prowadzonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, poinformował od kiedy całkowicie zamknięta zostanie jezdnia południowa (w kierunku Krakowa). Znamy także szczegółowy Czasowej Organizacji Ruchu na czas remontu.

POWYŻSZĄ GRAFIKĘ MOŻNA POBRAĆ W LEPSZEJ JAKOŚCI KLIKAJĄC TUTAJ.

  • Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną (rejon wyjazd z kopalni). Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów;
  • Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną i ul. Gwarków. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów;
  • Skrzyżowanie z ul. Kruszcową. Nie będzie możliwości zjazdu z DK94 na ul. Kruszcową. W związku z zamknięciem ul. Kruszcowej wprowadza się objazd ul. Mickiewicza, ul. Sławkowską, ul. Budowlanych, ul. Powstańców Śląskich. Dojazd do ulicy Kruszcowej z kierunku Kraków i Katowice będzie odbywał tym samym objazdem ze zjazdem z DK94 w kierunku ulicy Mickiewicza. Na schemacie oznaczono kolorem zielonym;
  • Skrzyżowanie z ul. Sławkowską. Został wykonany w pasie rozdziału dodatkowy zjazd w celu umożliwienia zjazdu z DK94 na ul. Sławkowską;
  • Skrzyżowanie DK94 z ulicami 20 Straconych i Mickiewicza. W miejscu obecnego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną zostanie wprowadzone tymczasowe rondo umożliwiające przejazd w każdym z kierunków ruchu;
  • Skrzyżowanie DK94 z ul. Rabsztyńską i Kościuszki. Na tym skrzyżowaniu zostanie wprowadzony zakaz lewoskrętów z każdej relacji tj. z DK94 relacja na Kraków do ul. Rabsztyńskiej i z DK94 relacja na Katowice do ul. Kościuszki. Z ul. Kościuszki na DK94 w stronę Katowic oraz z ul. Rabsztyńskiej na DK94 w stronę Krakowa oraz nie będzie możliwości przejazdu na wprost w relacjach Rabsztyńska – Kościuszki oraz Kościuszki – Rabsztyńska;
  • Dla pojazdów zaopatrzenia włączających się w ul. Rabsztyńską dla kierunku Kraków objazd ul. Rabsztyńską, ul. Sikorka do ronda z DW783 oraz DW783 do DK94. Na schemacie oznaczono kolorem różowym;
  • Dla ul. Kościuszki w kierunku Katowic objazd poprowadzony jest ul. Górniczą do ul. Mickiewicza. Na schemacie oznaczono kolorem fioletowym;
  • Dla ul. Kościuszki w kierunku ul. Rabsztyńskiej wprowadza się objazd DK94 do ul. Zagaje a następnie do ronda w m. Rabsztyn i dojazd przez ul. Sikorka. Na schemacie oznaczono kolorem czerwonym;
  • Dla ul. Kościuszki w kierunku DK94 wprowadza się sugerowany objazd od skrzyżowania z K.K. Wielkiego ulicami 29 listopada/ Tysiąclecia do obwodnicy DW791 i DK94. Na schemacie oznaczono kolorem różowym;
  • Skrzyżowanie DK94 z ul. Słowackiego i ul. Wiejską. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów;
  • Skrzyżowanie DK94 z ul. Wyszyńskiego. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów. Jednocześnie zostanie wyłączony z ruchu obecnie funkcjonujący oddzielny pas na prawo skrętu z DK94 na ul. Wyszyńskiego.

RUCH PIESZYCH I KOMUNIKACJA MIEJSKA

  • W rejonie ul. Wspólnej i ul. Gwarków istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu
  • W rejonie stacji paliw Circle K istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu
  • W rejonie skrzyżowania DK94 z ul. 20 Straconych i ul. Ul. Mickiewicza;
  • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic zostanie zlikwidowane;
  • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Krakowa pozostaje w tym samym miejscu;
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Mickiewicza pozostaje w tym samym miejscu;
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. 20 Straconych zostaje przesunięte w pobliżu ul. Jaśminowej;
  • Istniejące przejście dla pieszych w rejonie ul. Szkolnej/ Sienkiewicza pozostaje w tym samym miejscu;
  • W rejonie skrzyżowania Dk94 z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki;
  • Istniejące przejścia dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic i od strony Krakowa zostaną zlikwidowane. W zamian zostanie wykonane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (wyjazd z Centrum Handlowego). W związku z likwidacją przejść dla pieszych przystanki autobusowe zlokalizowane przy sklepie Biedronka (kierunek Kraków) oraz przy ul. Sienkiewicza (kierunek Katowice) zostają przeniesione w rejon ul. Wiejskiej;
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Kościuszki pozostaje w tym samym miejscu;
  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Rabsztyńskiej pozostaje w tym samym miejscu;
  • Istniejące przejście podziemne pod DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (Hala Sportowa) i Skalskiej w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej;
  • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Słowackiego i ul. Wiejskiej zostaje w tym samym miejscu;
  • Istniejące przejście podziemne w rejonie pod DK94 w rejonie ul. Polna/Buchowieckiego w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Wyszyńskiego. Istniejący przystanek autobusowy przy ul. Polnej (kierunek Kraków) zostaje przeniesiony w pas rozdziału.

Przypominamy także, iż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła na swojej internetowej specjalną zakładkę, dedykowaną przebudowie olkuskiego odcinka DK94: na portalu dostępnym TUTAJ można znaleźć bieżące informacje dotyczące tej inwestycji.

zdjęcie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
źródło: Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu

Avatar photo

Redakcja